fredag 4 mars 2011

Fredag den 4 mars


Lotta- detta är Ditt smycke. Gjort av mig utifrån vad jag känt och upplevt före, under och efter tillverkningen.
Cirkeln står för helheten och Din förmåga att ”se” . Att se saker på ett annorlunda sätt och att hitta en mening i verkligheten och i stunden. Cirkeln är också sluten, det finns ingen början och inget slut. I evigheters evighet går allt vidare, Du är på rätt väg. Jag har också gjort cirkeln med trästruktur för att du är naturälskare.
Cirkeln är också en symbol för jord, luft, eld och vatten samt de fyra väderstrecken.

Yxan – står för Din styrka. Det du vill ha får du. Du är en kämpe och gör allt för dina närmaste, för det du tror på och för det du vill.
Fjärilen - symboliserar ditt behov av frihetskänsla. Jag ser dig som en fjäril på en sommaräng. Från blomma till blomma flyger du och det är du själv som väljer vilken blomma du vill ha. Så är du också här och nu......Du väljer själv och vill inte bli styrd.
Fjädrarna– kom till mig i form av ett par stora vingar som tog mig ut över ett stort vatten. Vattnet handlar och dina känslor och kanske finns det något omkring dig som du går och funderar över för vattnet var inte alldelens lugnt.
Hela smycket tog form som en drömfångare och vet du Lotta ...drömmar kan bli verklighet.
Stenarna i smycket är magnesit och de skjuter på och ger mod att komma bort fårn det konventionella, bearbetar självförnekelse och kompromisser.
Fysiskt så påverkar de hormonsystemet och reglerar kroppstemeraturen. De har dessutom en gynnsam inverkan på benstommen och kalciumupptaget.
Affirmation – jag väljer det raka spåret och släpper taget om alla begränsningar.
Nyckelord: Klapp på axeln och motivation.

Ja kära läsare, såhär går det alltså till när jag gör ett allra högst personligt smycke!

1 kommentar:

  1. Åh Sabbi så vackert - jag vill också ha ett högst personligt smycke - kan jag få beställa det av Dig - det gör inget om jag får vänta - tålamod är en dygd <3
    Kramisar Evi

    SvaraRadera