tisdag 25 januari 2011

25 jan 2011 kl 11.10

Så har jag då varit till naprapat i Smedjebacken och fått veta att jag är sned i bäckenet och behöver ilägg i skorna för att hålfoten på vänsterfoten har kolapsat. Högerbenet är ca 3 mm kortare än det andra och ska justeras med en sula. Så anledningen till år av problem med nacke och axlar har sitt ursprung i nedre delen av kroppen.........hoppas det rättar till sig nu då med hjälp av skomakaren och stretchövningar jag fått. 
Som Nils Aspholm sa: Det var mycket att göra på den här lilla kroppen.......oja...lilla och lilla......så himla liten var den ju inte, blev jag varse, då jag stod framför hans spegel iklädd endast trosor och BH. Fy fan säger jag.......nu är det dags att börja banta på allvar. Hur svårt ska det va???....jo precis jättesvårt.

3 kommentarer:

  1. Hoppas det löser sig nu med nacke och axlar. Vi måste ta bättre hand om oss själva ju äldre vi blir - har jag märkt :D

    SvaraRadera
  2. Jag tror att man måste vara 110% motiverad och även fast man är det så suger det i fika-tarmen då och då - inte lätt det där med vikten....
    Hoppas att det rätar till sig när du får ilägg i skona - Puss på lilla örat, Evi

    SvaraRadera
  3. Jo Cia så är det ju......jag bara kör på liksom och undrar sedan vad som hände. Blundar för att jag faktiskt haft ont ganska länge.

    Tack Evi......det blir kaffe utan duppa nu!!

    SvaraRadera